20 april, 2010

Högsta budet

Det blev vi som la det högsta budet på huset och vi vann därmed budgivningen som var ganska långdragen, men vad gör väl det när man går vinnande ur den?


Vi skulle kunna flytta in direkt men ett visst renoveringsbehov finns, huset är gammalt men otroligt välvårdat. Min man och jag har pratat fram och tillbaka och nu bestämt oss för att vi vill göra klart kök och badrum innan vi flyttar in. Vem vill laga mat i ett triangiakök och tvätta sig i en hink?

Detta kommer såklart att kräva en rejäl insats av oss, vi måste bestämma hur vi vill ha det och det med ganska kort varsel... vi har inte råd att ha dubbla boende hur länge som helst, Någon av er läsare som har några bra tips vad gäller kök och badrum att komma med?

Vi måste även ta i tu med att boka mäklare för vårt radhus. Detta blir första gången vi ska sälja en bostad och vet inte riktigt vad man ska tänka på så tips är vi tacksamma för. Får nog sätta mig i kväll (och ganska många kommande kvällar framöver) och surfa runt på nätet och se vad jag kan hitta för matnyttig information.

Dessutom vet jag att homestyling är en viktigt del så även detta får jag nog kolla runt lite efter, phuu det är mycket att tänka på.

Hur sjutton ska vi hinna med allt!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar